Thursday, December 26, 2019

Gde je nestala radost?




Počela sam da radim. Dva mališana jedan za drugim su pauzu učinila dosta dugom, i nekako me je ušuškala u mir koji donosi dom. Vozimo se ka vrtićima, u kolima vlada lepo raspoloženje, iako je rano jutro. Pevamo pesmice, brojimo do deset, golicamo se i kikoćemo. Na momente zavlada neki blaženi mir i bacam poglede na kuće oko nas. Zemun je baš lep! Starograđani se trude da očuvaju taj šmek koji Zemun nosi sa sobom, tu arhitekturu koja prkosi modernim ’staklenim’ zgradama. Nešto mi zapada za oko – skoro ni jedna kuća nije okićena! To sam primetila i u našem okruženju. Ne mogu da se ne zapitam: „Zašto je tako?!“. Svako ko me poznaje duže od dan zna da sam ’novogodišnja duša’. Kako na kalendaru zaokružim prvi Decembar, tako kroz kuću krene sve da iskri i miriše. Poslednjih par godina sam sprečena da sve okitim odmah ali, uvek pred kraj Decembra naša kuća oživi i tako bude do kraja Januara, često i do sredine Februara. Ne mogu da se ne zapitam da li je ta radost kićenja, koju ja osećam i dalje, počela da se gasi kod ljudi? Da li ih je ova godina naročito razočarala, namučila, šta se to desilo, kad nemaju želju da okite svoj dom i svoje prozore, terase..?




Sećam se, kada sam bila dete, u ulici je svaka kuća bila okićena, što spolja što iznutra. Više smo pravili ukrase, manje smo ih kupovali. Više smo crtali i lepili na prozore, manje smo razmišljali o tome da sve mora biti savršeno. Kako bi krenuo raspust (a da se razumemo, tada bi raspust počeo krajem Decembra i vraćali bi se na časove tek posle Srpske Nove), tako bi svi uleteli u kuće, pobacali torbe po podu, oblačili bi skafandere i pravac – napolje na sneg. Da.., bilo je i snega.




Možda je to razlog što retko ko kiti jelku i kuću, ova zima je sve samo ne zima. Više liči na zbunjeno proleće, pa je i elan da se uleti u kuću, skuva čaj ili topla čokolada i uživa u svetlucavim detaljima uz neki film, sve slabiji i slabiji. To me čini po malo tužnom. Osećam se kao da su ljudi ostali bez tog najlepšeg u sebi, čim nemaju želju da svoj dom učine ušuškanim i toplim. Kao da nemaju želju da sebi i svojim bližnjima učine praznike čarobnim. Znam da je teško. I meni je. Znam da je život brz. I meni je. Znam da nemate novca za rasipanje. Nema ga skoro niko. Znam da se čini ponekad da nema poente sve to raditi i izlaziti iz te ’mračne zone’ u kojoj ste cele godine. Verujte, znam sve. Ali...

...iznenadite Scrooge-a u sebi!! Iskezite mu se u facu, izmaknite mu stolicu i vežite mu čarape. Imam recept za ulazak u prazničnu atmosferu.


©       Sredite svoj dom, poklonite sve što niste dugo koristili. Očistite sve, jer, red u domu, red u duši.
©       Evo i linka za malo novogodišnje/Božićnog raspoloženja KLIK




©       Okitite jelku, ukrasite svaki kutak po malo, iscrtajte prozore kreda-markerom, imate tako lepe ideje na Pinterest-u, podeliću sa vama nekoliko ©








©       Napravite sami svoje ukrase, možete ih umesiti, oblikovati i peći u rerni (sušiti); možete praviti ukrase od papira, od žice, od gline, plastelina... Upravo sam rešila da i sama sve to uradim, slikam i podelim ovde sa vama u nekom od sledećih postova. Meni zima traje do početka Februara, a gledajući dugoročnu vremensku prognozu, zima će možda da pokaže zube tek krajem Januara, tako da eto mene celog meseca =) . Evo linka ka predivnom profilu Sajber Mame, gde je snimak kako je napravila ukras anđela od žice i sigurna sam da ćete se zaljubiti kao i ja ©© KLIK 





©       Ipecite mafine sa cimetom, kolačiće sa čokoladnim mrvicama ili kolačiće sa đumbirom © . Cela kuća će mirisati na ljubav i zagrljaje







©       Smućkajte svoju sangriju, skuvajte vino sa karanfilićem, skuvajte toplu čokoladu sa slezovim oblačićima ili neki praznični čajić, da ugreje grlo i dušu, a raširi mirise i izmami osmehe
©       Napravite listu filmova za gledanje. U vreme praznika su svi kanali otključani, pa su svima dostupni a izbor je baš veliki. Od Diva kanala koji po ceo dan ima Hallmark Christmas movies, sve do HBO kanala koji su otključali sve delove predivnog Harry Potter serijala, preko Home alone, Love acctualy i The Holiday. To je meni nezaobilani izbor svake godine. Ukoliko nemate otključane kanale, tu je internet, uz malo kuckanja i istraživanja, sigurna sam da ćete pronaći link koji radi.




To je samo nekoliko ideja, neke ću i sama sprovesti u delo (ok.., sve © ), a neke će se spontano razmotati dok oko nas magija lampica čini svoje.

Sve što uspem da dokumentujem, preneću ovde uz po koju toplu reč. Nisam sigurna da iko ovo čita, ali ako čita –


Želim vam lepe praznike! Da vam srce bude ispunjeno lepim emocijama i drhtajima od sreće. Da vam čokolada bude topla, kolačić hrskav, osmeh širok. © Želim vam puno lepih trenutaka, zagrljaja, sastanaka sa ljudima koji vam ispunjavaju život radošću. Puno ispijenih kafica uz tihi kikot i po koji razmenjeni poklončić. Po koju pahulju i promrzli nosić usled grudvanja i pravljenja Sneška i anđela. ©


 ©

No comments:

Post a Comment